Communiceren doe je de hele dag, zowel verbaal als non-verbaal. Alles draait om communicatie. Ik geloof dat je met jouw gedrag het gedrag van de ander kunt beïnvloeden. Daar is waar het bij mijn trainingen en coaching over gaat. Wat kan jij inzetten zodat jouw communicatie effect heeft bij de ander?
Mijn stijl van trainen is zeer interactief en praktijkgericht. Ik geloof in ervaringsgericht leren, dus leren door ervaren en beleven. Ik zet veel diverse werkvormen in en koppel daar theorie aan, beknopt. Ervaren door doen is mijn motto.
Ik train vanuit de missie om de ander het beste uit zichzelf te laten halen. Met mijn enthousiasme en openheid bind ik gemakkelijk mensen aan mij, ik voeg humor toe en als echte peoplemanager weet ik wat mensen beweegt. Tevens zet ik regelmatig mijn skills als trainingsacteur op een laagdrempelige manier in waardoor direct ingespeeld wordt op een situatie en de deelnemer boordevol inzichten naar huis gaat.
VOOR WIE IS HET?
Mijn communicatietraining zijn bedoeld voor ieder die zijn of haar...
WAT LEVERT HET JE OP?
De ervaring leert dat het merendeel van de deelnemers na de...
01
BETER SAMENWERKEN DOOR BETER COMMUNICEREN
Goede communicatie is een voorwaarde voor tevreden en betrokken medewerkers en een betere onderlinge samenwerking! In deze training staat de onderlinge communicatie binnen het team centraal. We gaan in op normen en waarden, waarnemen versus interpretatie, zien van elkaars kwaliteiten en het effect en bijsturen van eigen gedrag. Tijdens de training maak ik gebruik van interactieve werkvormen waardoor ervaringsgericht geleerd wordt. De training heeft een groot doe-gehalte, is laagdrempelig en geeft inzichten, die direct in de praktijk toegepast kunnen worden. Met mijn enthousiasme en energie breng ik mensen met elkaar in verbinding. In deze training leren de deelnemers: • Effect van jouw gedrag op de ander • Het effect van eedbcak geven en ontvangen • De kwaliteiten en valkuilen van jezelf én de ander • Het effect van open communicatie • Het effect van het geven en ontvangen van een compliment / uitspreken van waardering
02
COMMUNICEREN MET LEF
Een interactieve training over communiceren met de inzet van theatersport. Theatersport staat voor: de ander Laten schitteren, Ja En i.p.v. Ja maar en Fouten maken moet: durf te falen om te leren, innoveren en te optimaliseren. Hoe flexibel ben je? Sta je open om van een ander te leren? Om een suggestie, idee, mening van een ander aan te nemen? Kijk jij de kat uit de boom of durf je risico’s te nemen? Durf jij het aan om los te laten? En wat betekent dat voor jouw communicatie? Bovenstaande vragen staan centraal in deze dynamische training. Aan de hand van interactieve werkvormen gaan we op zoek naar de kracht van loslaten, luisteren, samenwerken, ontvangen en het hebben van een positieve houding. De training werkt verbindend, is verrassend en is belevings- en ervaringsgericht. We zetten ieder in zijn of haar kracht en gaan uit van successen. LEF en humor nodigt de deelnemers uit om de volgende dag een nieuwe stap te zetten.
03
PROFESSIONEEL COMMUNICEREN
Professionele communicatie is op alle niveaus voelbaar. Het maakt feedback geven en ontvangen gemakkelijker, taboes worden doorbroken, er is openheid van zaken zodat je tot een optimale samenwerking kunt komen. In deze training leren de deelnemers: • Het effect van luisteren en samenvatten • Doorvraagtechnieken • Het effect van open communicatie • Communiceren zonder interpretaties • Effectief een gesprek voeren • De invloed van overtuiging • Omgaan met weerstand en/of lastig gedrag • Omgaan met klachten en hanteren van conflicten Tijdens de training maak ik gebruik van interactieve werkvormen waardoor ervaringsgericht geleerd wordt. De training heeft een groot doe-gehalte, is laagdrempelig en geeft inzichten, die direct in de praktijk toegepast worden en waarop gereflecteerd wordt.
04
JIJ MAAKT HET VERSCHIL!
Tijdens deze training zoemen we in op wat het effect van jouw gedrag op de ander is. Wat straal je uit en hoe kom je over? Welke kwaliteiten heb je in huis om in te zetten tijdens een gesprek, maar ook hoe houd je leiding in een gesprek? Uiteraard passeren ook communicatievaardigheden zoals luisteren, samenvatten, doorvragen, gevoelsreflectie, presenteren en observeren de revue. Een praktische, dynamische training met veel handvatten, die uitgaat van successen en vertrouwen en gericht is op persoonlijk leiderschap.
WAT DEELNEMERS VERTELLEN
Schrijf je dan in voor mijn mails met volop inspiratie, tips en ervaringen.